აალების სანთლების პრობლემები განსაკუთრებით თავს იჩენს ცივ ამინდში. პრობლემის პირველი ნიშანია მანქანის დაქოქვის დროს ძრავის ვიბრაცია. ეს მოწყობილობა მნიშვნელოვანი ელემენტია შიდა წვის ძრავის მუშაობაში. მის გარეშე ძნელი წარმოსადგენია სითბოს ძრავა და მათ შორის, ბენზინის ძრავის მუშაობაც.
მუხედავად იმისა, რომ მოცემულ ელემენტს მცირე ზომა გააჩნია, მისი სტრუქტურა საკმაოდ რთულია.
მას შემდეგ, რაც ძრავის დგუში შეკუმშავს ჰაერს, წვის კამერაში წარმოიქმნება მაღალი წნევა. აალების სანთლების ელექტროდებს შორის წარმოიქმნება ელექტრული ნაპერწკალი, რომელიც ანთებს საწვავს. შედეგად კი, ძრავა აგრძელებს მუშაობას იმისთვის, რომ აალება ძლიერი იყოს.
ნაპერწკალი ძლიერი უნდა იყოს. თუ მისი სიგრძე 1 მმ-ზე ნაკლებია, მაშინ აალება არ მოხდება და ძრავა ვერ ამუშავდება. ძაბვა ორ ელექტროდს შორის მინიმუმ 20000ვ. უნდა იყოს.
საიდან უნდა მიიღოს ასეთი ძაბვა, როცა აკუმულატორი მხოლოდ 12 ვ-ს გამოიმუშავებს? მოცემულ მოწყობილობას ეხმარება აალების სისტემა. აალების სისტემა არის სანთლების და მთლიანად ძრავის ეფექტური მუშაობის საფუძველი.
რამდენად ხშირად უნდა გამოიცვალოთ სანთლები?
ექსპერტები ამბობენ, რომ სანთლები 30 000 – 40 000 კილომეტრის შემდეგ (მართვის ოპტიმალურ პირობებში) უნდა შეიცვალოს ახალ მოდელებზე. საშუალოდ, ეს პარამეტრი შეიძლება იყოს 15000 კილომეტრის დაშორებით. სანთელი არის ძრავის სარკე. დააკვირდით ჭვარტლის ფერს. ღია ნაცრისფერი და ღია ყავისფერი ფერი მიუთითებს ძრავის ხარისხზე. სველი შავი ზეთოვანი სანთლების ჭვარტლი მიუთითებს დგუშის, ცილინდრის დაზიანებაზე. ასევე, სანთელზე ჭვარტლის წარმოქმნა შეიძლება იყოს ამ ელემენტის არასწორი არჩევანის მიზეზი.
როგორ ავირჩიოთ სანთლები?
სანთლების ახალი ნაკრების არჩევისას ყურადღება მიაქციეთ მანქანის ბრენდს და მისი ძრავის პარამეტრებს (ძალა და მოცულობა).
მნიშვნელოვანი პარამეტრია სანთლის ნათების რიცხვი (დრო, რომელიც სჭირდება ელემენტის აალებას). ძრავის წვის პალატაში (მისი სიმძლავრისა და დატვირთვის მიხედვით) ტემპერატურა სხვადასხვანაირად იმატებს. რაც უფრო მაღალია სიკაშკაშის რიცხვი, მით უფრო ნაკლებად თბება სანთელი. აქედან გამომდინარე, “ცხელი” სანთლები შესაფერისია მცირე დატვირთვის მქონე მანქანებისთვის. სპორტული მანქანებისთვის, რომლებიც დიდ დისტანციებზე მოძრაობენ დიდი სიჩქარით, უმჯობესია შეიძინოთ “ცივი” სანთლები.
ცენტრალური ელექტროდის მასალა. ხელმისაწვდომი მოდელები შეიძლება შედგებოდეს სპილენძის, სპილენძ-რკინა-ნიკელის შენადნობისგან. პლატინის, ირიდიუმის, ვერცხლისგან დამზადებულ ცენტრალურ ელექტროდს არაერთი უპირატესობა აქვს. ასეთი პროდუქტები რამდენჯერმე დიდხანს ძლებს. მაგალითად, ირიდიუმის სანთლებს აქვს თხელი ელექტროდი, რომელიც უზრუნველყოფს სრულ ანთებას და ადვილად იწმინდება. გარდა ამისა, ირიდიუმის სანთლები უფრო თავდაჯერებულად მუშაობენ გარდამავალ პირობებში და ზრდის ძრავის სიმძლავრეს და ზოგავს საწვავს.