თანამედროვე ჰიბრიდულ ავტომობილებში, ძრავის ტემპერატურის ეფექტური მართვა მნიშვნელოვან როლს ასრულებს მუშაობის ეფექტურობის გაუმჯობესებაში და ემისიების შემცირებაში. გაგრილების სისტემის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი კომპონენტია წყლის ელექტრო ტუმბო, რომელიც მნიშვნელოვნად განსხვავდება ტრადიციული მექანიკური ტუმბოებისგან და წარმოადგენს ტექნოლოგიურ გარღვევას საავტომობილო ინდუსტრიაში.
თუ ძრავის ტემპერატურა ძალიან მაღალია, ძრავის საწვავის შეზეთვა შემცირდება, რაც გამოიწვევს ნაწილების ცვეთას. თუ ტემპერატურა გარკვეულ ნიშნულს მიაღწევს, ეს გამოიწვევს სერიოზულ პრობლემებს, როგორიცაა ძრავის ცილინდრების გახეხვა ან ფილების გადაწვა. საბოლოოდ, ძრავა დაიწვება და გაფუჭდება.
წყლის ტუმბო არის მანქანის ძრავის გაგრილების სისტემის მნიშვნელოვანი კომპონენტი. მისი მთავარი ფუნქციაა გამაგრილებლის ცირკულაცია, ძრავიდან ზედმეტი სითბოს შთანთქმა და გარე ჰაერზე გადატანა რადიატორის მეშვეობით, რათა თავიდან აიცილოს ძრავის გადაჭარბებული ტემპერატურა.
ელექტრო წყლის ტუმბო ჰიბრიდულ მანქანებში ახორციელებს გამაგრილებლის ცირკულაციას ძრავის გაგრილების სისტემაში და სხვა მნიშვნელოვან კომპონენტებში. მას მართავს ძრავის ელექტრონული კონტროლის მოდული (ECU) გამაგრილებლის ტემპერატურის, ძრავის ტემპერატურის და სხვა პარამეტრების საფუძველზე.
ელექტრონული კონტროლი: მექანიკური ტუმბოებისგან განსხვავებით, რომლებიც მოქმედებაში მოდის ღვედით ან ჯაჭვით ამწე ლილვიდან, წყლის ელექტრო ტუმბო მუშაობს ძრავის მუშაობისგან დამოუკიდებლად. ეს საშუალებას გაძლევთ უფრო ზუსტად აკონტროლოთ გამაგრილებლის მიმოქცევის სიჩქარე, რაც დამოკიდებულია ძრავის მიმდინარე პირობებსა და საჭიროებებზე.
ენერგოეფექტური: ელექტრო ტუმბოები მოიხმარენ ენერგიას მხოლოდ მაშინ, როცა საჭიროა ოპტიმალური ტემპერატურის შესანარჩუნებლად. მათ შეუძლიათ ავტომატურად დაარეგულირონ თავიანთი სიმძლავრე და ბრუნვის სიჩქარე, რაც ხელს უწყობს საწვავის მოხმარებისა და გამონაბოლქვის შემცირებას.
მექანიკური დანაკარგების შემცირება: ტრადიციული მექანიკური ტუმბოები, რომლებიც მუდმივად მუშაობენ და მოძრაობენ ძრავით, ქმნიან მუდმივ მექანიკურ დატვირთვას, რაც ამცირებს ძრავის ეფექტურობას. ელექტრო ტუმბოები ამცირებენ ამ მინუსს მხოლოდ საჭიროების შემთხვევაში მუშაობით.
გაზრდილი საიმედოობა და გამძლეობა: მექანიკური კავშირების ან ცვეთის გარეშე, წყლის ელექტრო ტუმბოებს, როგორც წესი, აქვთ უფრო გრძელი სიცოცხლისუნარიანობა და საჭიროებენ ნაკლებ მოვლას.
ჰიბრიდული მანქანები ხშირად იყენებენ წყლის ელექტრო ტუმბოებს არა მხოლოდ შიდა წვის ძრავის გასაგრილებლად, არამედ ბატარეებისა და სხვა სისტემების ოპტიმალური ტემპერატურის შესანარჩუნებლად. ეს ხელს უწყობს არა მხოლოდ მანქანის ეფექტურობის გაზრდას, არამედ მისი საიმედოობისა და გარემოსდაცვითი კეთილგანწყობის გაუმჯობესებას.
▶ უზრუნველყოს დროულ და შესაბამის გაგრილების სიმძლავრეს, დაბალი ენერგიის მოხმარებას და მაღალ ეფექტურობას, განსაზღვრავს გამაგრილებლის ნაკადის ზუსტ კონტროლს წყლის ტემპერატურისა და სხვა ინფორმაციის მიხედვით, ამცირებს გამაგრილებლის დინების მანძილს.
▶ ხახუნის შესამცირებლად, ელექტრონული წყლის ტუმბო მოძრაობს ელექტროენერგიით. მექანიკური წყლის ტუმბოსთან შედარებით, რომელიც ამოძრავებს დამხმარე სარტყელს, ხახუნის მუშაობა მცირდება. NEDC ციკლი (ახალი ევროპული მართვის ციკლი, რომელიც ევროპული გამძლეობის ტესტის სტანდარტია) შეუძლია შეამციროს საწვავის მოხმარება დაახლოებით 2%-ით.
▶ ჰიბრიდული ძრავები მოითხოვს უფრო მაღალ დათბობას ხშირი გაშვებისა და გაჩერების გამო. იმის გამო, რომ ელექტრონული წყლის ტუმბოს გადაადგილების კონტროლი შესაძლებელია რეალურ დროში, გამაგრილებლის ნაკადის შემცირებამ ცივი გაშვების დროს შეიძლება დააჩქაროს დათბობა და შეამციროს საწვავის მოხმარება და ემისიები.
▶ ხანგრძლივი მომსახურების ვადა და უწყვეტი მუშაობის დრო 20000 საათზე მეტი.
▶ მნიშვნელოვნად შემცირებულია წყლის გაჟონვის რისკი. მექანიკური წყლის ტუმბოს იმპულარი ჩასმულია წყლის ტუმბოს საკისარში ჩარევით, ხოლო ელექტრონული წყლის ტუმბოს ჩაშენებული მაგნიტური იმპულსი ამოძრავებს წყლის ტუმბოს კორპუსში დამონტაჟებული მაგნიტური ბირთვით, ისე, რომ წყლის კამერა და გარე ნაწილის გამოყოფა აშორებს წყლის დალუქვას, ამცირებს ხახუნის დაკარგვას და წყლის გაჟონვის რისკს.
▶ კონტროლის მოქნილი მეთოდები (PWM, საბურავი).
▶მრავალჯერადი სამუშაო დაცვა (ტემპერატურის, ძაბვის, დენის და ა.შ.)
ელექტრო წყლის ტუმბოები წარმოადგენს მნიშვნელოვან ტექნოლოგიურ გადაწყვეტას თანამედროვე ჰიბრიდულ მანქანებში, რაც ხელს უწყობს ეფექტურობის გაუმჯობესებას და საექსპლუატაციო ხარჯების შემცირებას. მათი მუშაობის პრინციპი ეფუძნება ინტელექტუალურ ელექტრონულ კონტროლს და ენერგიის ოპტიმალურ გამოყენებას, რაც მათ თანამედროვე საავტომობილო ტექნოლოგიების განუყოფელ ნაწილად აქცევს.