რჩევები ექო-დრაივინგზე, სწორ აჩქარებაზე და დამუხრუჭების სტრატეგიებზე
ჰიბრიდული ავტომობილი უკვე თავად ეკონომიურია — მაგრამ თუ იცით, როგორ მართოთ ის სწორად, შეგიძლიათ დამატებით დაზოგოთ საწვავი, გაზარდოთ ბატარეის ეფექტიანობა და შეამციროთ მანქანის ცვეთა.
აი როგორ უნდა მოიქცეთ:
ჰიბრიდში ყველაზე დიდი დანაზოგი სწორედ იმ დროს მოდის, როცა მანქანა ელექტროძრავით მოძრაობს.
როგორ უნდა მოიქცეთ:
გაზარდეთ სიჩქარე თანაბრად, რბილად, არ ასწრაფდეთ უეცრად;
ნელა და სტაბილურად გადადით ტარების რეჟიმზე, განსაკუთრებით ქალაქში;
თავი აარიდეთ უეცარ აჩქარებასა და დამუხრუჭებას.
ჰიბრიდში მუხრუჭის დაჭერისას ენერგია ბრუნდება ბატარეაში — ამ პროცესს ეწოდება რეგენერაცია.
რჩევა:
ეცადეთ წინასწარ შეაფასოთ სიტუაცია და დამუხრუჭება დაიწყოთ რბილად და დროულად, ნაცვლად უეცარი შეჩერებისა;
ქალაქში მოძრაობისას ხშირად საკმარისია გაზის პედლის აშვება — მანქანა თვითონ შეანელებს სვლას და ამ დროს ბატარეაც იმუხტება.
ხშირი გაჩერება-დაძვრის დროს (მაგალითად საცობებში) ჰიბრიდი უკეთ მუშაობს, მაგრამ კიდევ უფრო ეფექტიანია, თუ სწორად მართავთ.
რჩევა:
შეეცადეთ დისტანცია შეინარჩუნოთ წინ მდგომთან და არ იმოძრაოთ უეცარი ჩახტომით;
ნელა და მშვიდად დაემატეთ ნაკადს – ბატარეა უფრო ეფექტურად იმუშავებს.
კონდიციონერი ენერგიის დიდ ნაწილს მოიხმარს.
რჩევა:
კონდიცირება გამოიყენეთ მხოლოდ საჭიროების შემთხვევაში, თუ მანქანა უკვე გაგრილებულია;
მოტორზე უფრო მეტად იმოქმედებს ავტომატური ტემპერატურის რეჟიმი (Auto) — გააქტიურეთ მასში.
დღევანდელ ჰიბრიდებში ხშირად შედის ეკო-მონიტორინგის სისტემები.
როგორ დაგეხმარებათ:
ეკრანზე ნახავთ, როგორ ნაწილდება ენერგია და რამდენად ეფექტიანად მართავთ;
ხშირად ექო-ქულა გეხმარებათ სათამაშოდ გადააქციოთ ეკონომიური მართვა
ჰიბრიდში მართვის სტილი — ეს არ არის ჩვეულებრივი ტარება, ეს არის გათვლილი, რბილი, სტრატეგიული მოძრაობა, რომლის მიზანია როგორც ეკო-ეფექტიანობა, ისე შენს ბიუჯეტზე ზრუნვა.
თუ ზემოთ ჩამოთვლილ წესებს დაიცავთ, ბენზინის სადგურებზე ვიზიტებს საგრძნობლად შეამცირებთ და გარემოზეც დადებით ზემოქმედებას მოახდენთ.