ლითიუმის ელემენტები ბევრ უპირატესობას გვთავაზობს ნიკელ-კადმიუმის ელემენტებთან შედარებით, მაგალითად: უფრო მაღალი ენერგიის სიმკვრივე, მსუბუქი წონა, უფრო სწრაფი დატენვა და განმუხტვა და მეტი ეკოლოგიურობა.
რა განსხვავებაა ლითიუმის ელემენტსა და ნიკელ-კადმიუმის ელემენტს შორის:
ლითიუმის ელემენტებს აქვთ უფრო მაღალი ენერგიის სიმკვრივე ნიკელ-კადმიუმის (NiCd) ბატარეებთან შედარებით. ეს ნიშნავს, რომ იმავე მოცულობისთვის, ლითიუმის ბატარეას შეუძლია მეტი ენერგიის შენახვა. ეს განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ჰიბრიდული და ელექტრო მანქანებისთვის, სადაც თითო დამუხტვის დიაპაზონი მაქსიმალური უნდა იყოს.
ლითიუმის ბატარეები არ განიცდიან მეხსიერების ეფექტს, რომელიც დამახასიათებელია NiCd ბატარეებისთვის. მეხსიერების ეფექტი ნიშნავს, რომ ბატარეას „ახსოვს“ არასრული დატენვის ციკლები და დროთა განმავლობაში იწყებს სიმძლავრის დაკარგვას. ლითიუმის ელემენტებში ამ ეფექტის არარსებობა საშუალებას იძლევა, უფრო ეფექტურად და ხანგრძლივად იქნეს გამოყენებული.
ლითიუმის ბატარეები უფრო სწრაფად იტენება და განიმუხტება, რაც ჰიბრიდულ მანქანებს აძლევს უკეთეს მუშაობას და სწრაფ რეაგირებას ენერგიის მოხმარების ცვლილებებზე.
ლითიუმის ელემენტები ეკოლოგიურად უფრო სუფთაა, ვიდრე ნიკელ-კადმიუმის, რადგან ისინი არ შეიცავს კადმიუმს, ტოქსიკურ ლითონს, რომელსაც შეუძლია ზიანი მიაყენოს გარემოს.
NiCd ბატარეები ცნობილია მათი საიმედოობითა და გადატვირთვისადმი გამძლეობით. მათ შეუძლიათ ექსტრემალურ ტემპერატურებზე მუშაობა და სწორი გამოყენებისას აქვთ ხანგრძლივი ექსპლუატაციის ვადა.
ნიკელ-კადმიუმის ელემენტების წარმოება უფრო იაფია, რაც ამცირებს ავტომობილის საერთო ღირებულებას. თუმცა, ეს უპირატესობა თანდათან ანაზღაურდება ლითიუმის ბატარეების დაბალი ფასებით, რადგან ისინი მასობრივად წარმოიქმნება.
ნიკელ-კადმიუმის ელემენტები უფრო რთულად გადამუშავდება კადმიუმის ტოქსიკურობის გამო. ამასთან დაკავშირებით, ასეთი ელემენტების განკარგვა მოითხოვს სპეციალურ პროცედურებს, რაც ზრდის მის ნეგატიურ კვალს გარემოზე.
ტოიოტამ ჰიბრიდულ მოდელებში ლითიუმის ელემენტების გამოყენება 2010 წელს დაიწყო. ლითიუმის ელემენტით აღჭურვილი პირველი მოდელი იყო მესამე თაობის Toyota Prius, რომელიც ბაზარზე 2009 წელს შევიდა. Lexus-მა, როგორც Toyota-ს პრემიუმ ბრენდი, ასევე დაიწყო ლითიუმის ელემენტების დანერგვა თავის ჰიბრიდულ მოდელებში დაახლოებით იმავე პერიოდში.
ლითიუმის ბატარეებზე გადასვლამ საშუალება მისცა Toyota-სა და Lexus-ს გაეუმჯობესებინათ თავიანთი ჰიბრიდული მანქანების მუშაობა, რაც უფრო ეფექტური, სუფთა და პროდუქტიული გახდა. ეს გადაწყვეტილება არის საერთო სტრატეგიის ნაწილი, რათა შემცირდეს გარემოზე ზემოქმედება და გაზარდოს კონკურენტუნარიანობა ჰიბრიდულ და ელექტრო მანქანების ბაზარზე.
ჰიბრიდული ავტომობილის ელემენტების შესაძენად მოგვწერეთ ჰიბრიდ ლაბის ფეისბუქ გვერდზე