იაპონელებმა წარმოადგინეს ახალი Toyota C-HR 2024: SUV  – მაღალი გამავლობის ჰიბრიდი განსხვავებული დიზაინით

იაპონელებმა წარმოადგინეს ახალი Toyota C-HR 2024: SUV  – მაღალი გამავლობის ჰიბრიდი განსხვავებული დიზაინით

2023-ის ივნისის ბოლოს, იაპონელებმა წარადგინეს ახალი (რიგით მეორე) თაობის Toyota C-HR 2024 SUV. მანქანა შეიქმნა სპეციალურად ევროპული ბაზრისთვის, სადაც ორიგინალური მოდელი  ღირსეული ტირაჟით გაიყიდა.

კომპაქტური კროსოვერის დიზაინზე პასუხისმგებელი იყო იაპონური ავტომწარმოებლის ფრანგული სტუდია ED². ადგილობრივმა ექსპერტებმა მოდელის გარეგნობა უფრო “არამიწიერი” გახადეს.  რაღაც კუთხით მანქანა კიდევ უფრო აგრესიულად გამოიყურება, ვიდრე წინა მოდელი.

დიზაინი და სალონი
Toyota CHP 2024-ს ახალ სხეულში ჯერ კიდევ აქვს “მტაცებელი სახე“, მაგრამ მასზე დაყენებული ოპტიკა „უფრო გაბრაზდა“ და კაპოტმა დამატებით შეიძინა კუნთოვანი მასა. მანქანამ შეინარჩუნა ნაცნობი  პროპორციები: გვერდითი კედლები აღფრთოვანებს თვალს წაწვეტებული  კუთხით, რის გამოც მოდელის დიზაინს შეიძლება ეწოდოს ფუტურისტული.

როგორც ადრე, მანქანას უნდა ჰქონოდა ორი  ფერი, მაგრამ ამჯერად ეს ოდნავ განსხვავებული სქემით გადაწყდა (ამიერიდან არა მარტო სახურავი, არამედ მთელი კარკასი  შავ ფერშია გაკეთებული). ფანრების  ვიწრო ზოლები გაერთიანებულია მანათობელი ხაზით და მოდელის წარწერით. უკანა მხარეს ჩვეულებრივი აბრა-ფირფიტები აღარ არის.

2024 წლის Toyota C-HR-ის სხვა თავისებურებებში შედის კარის სახელურები. დამატებით  შემოთავაზებულია პანორამული სახურავი, რომელსაც არც მოძრავი  სექცია აქვს და არც ფარდები. მაგრამ მისი მინა,  არ ატარებს  ულტრაიისფერ სინათლეს.

ასევე შეგიძლიათ შეუკვეთოთ GR Sport პაკეტი. მასთან ერთად, SUV გამოირჩევა განსხვავებული ცხაურით, გაფართოებული შავი დეკორით და დიდი მოდური 20 დიუმიანი დისკებით.

რაც შეეხება ახალი 2024 წლის Toyota C-HR-ის ინტერიერს, წინა პანელზე უკვე არის 12.3 დიუმიანი ვირტუალური ინსტრუმენტების პანელი სამი გრაფიკული დანაყოფით. კერძოდ, მულტიმედიური “Smart Connect”-ის დიაგონალი დამოკიდებულია კონფიგურაციაზე (ეს შეიძლება იყოს 8.0 ან 12.3 ″).

თავად კომპლექსი მხარს უჭერს განახლებებს „ჰაერიდან“ და სმარტფონიდან დისტანციური წვდომის ფუნქციას. ეს უკანასკნელი საშუალებას გაძლევთ ჩართოთ ძრავა, გააღოთ კარები და აკონტროლოთ ავტოსადგომი. ოფციები მოიცავს მოწინავე JBL აუდიო სისტემას, კონტურულ განათებას 64 ფერით და 24 დინამიური წინასწარ დაყენებით და სათავე დისპლეით.

იაპონელები ხაზს უსვამენ, რომ მოდელის ინტერიერის მორთვაში გამოყენებულია დიდი რაოდენობით გადამუშავებული კომპონენტები. მაგალითად, კონკრეტულად სავარძლების გადასაკრავში გამოყენებულია პლასტმასის ბოთლების დამუშავების შედეგად მიღებული მასალა.

ტექნიკური მახასიათებლები

მეორე თაობის 2024 Toyota C-HR დაფუძნებულია იმავე GA-C პლატფორმაზე, როგორც მისი წინამორბედი. მისი საერთო ზომების მიხედვით, კროსოვერის  სიგრძე აღწევს 4,360 მმ (-25), სიგანე 1,830 (+ 35) და სიმაღლე 1,558 (+ 3). ბორბლიანი ბაზა იგივეა 2640 მმ.

ევროპულ ბაზარზე ავტომობილი ექსკლუზიურად ჰიბრიდული ელექტროსადგურებითა და ბრენდირებული ელექტრომექანიკური ვარიატორით იქნება წარმოდგენილი. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, ტექნოლოგიური თვალსაზრისით, იგი უნიფიცირებულია Corolla-სა და Prius-თან.

Toyota C-HR 2024-ის ბაზაში წარმოდგენილია  1.8 ლიტრიანი ასპირირებული ძრავა 98 ცხ.ძ. (142 Nm), მუშაობს ტანდემში წევის ელექტროძრავით 94 ძალისთვის (185 Nm). პიკზე, ეს დანაყოფები აწარმოებენ 140 ცხენის ძალას, რაც საშუალებას აძლევს მანქანას აჩქარდეს 0-100 კმ/სთ 9,9 წამში და მიაღწიოს სიჩქარეს 170 კმ/სთ-მდე.

უფრო მოწინავე ჰიბრიდს აქვს ორლიტრიანი ასპირირებული 152 ცხ.ძ. (190 ნმ). წინა წამყვანი ვერსიაში იგი აღჭურვილია წევის ელექტროძრავით 111 ძალის სიმძლავრის (206 ნმ), ხოლო სრულამძრავიან ვერსიაში დამონტაჟებულია კიდევ ერთი ელექტროძრავა 41 ძალისთვის (84 ნმ). უკანა ღერძი.

საინტერესოა, რომ მოდელის წინა ამძრავიან და სრულამძრავიან ვერსიებზე პიკური დაბრუნების მაჩვენებელი იგივეა – 198 “ცხენი”. წევის ბატარეა ყველა ჩამოთვლილ ვერსიაზე მოდის მხოლოდ 0.98 კვტ/სთ სიმძლავრით.

ფლაგმანი არის C-HR PHEV plug-in ჰიბრიდი. მის ელექტროსადგურში ასევე ჩართულია 2.0 ლიტრიანი ასპირირებული ძრავა, მაგრამ ის შეიძლება იყოს მხოლოდ წინა წამყვანი – მასზე დაყენებული ელექტროძრავა გამოიმუშავებს 163 ძალას (208 ნმ). პიკის შესრულება – 223 “ცხენი”.

სუბკომპაქტური კროსოვერის ამ ვერსიას შეუძლია აჩქარდეს 0-100 კმ/სთ 7.4 წამში და მიაღწიოს სიჩქარეს 180 კმ/სთ-მდე, რაც მას ყველაზე სწრაფს ხდის დიაპაზონში.

წევის ბატარეა C-HR PHEV ვერსიაზე მდებარეობს უკანა სავარძლის ქვეშ და აქვს 13.8 კვტ/სთ სიმძლავრე. მისი დამუხტვა შეგიძლიათ ჩვეულებრივი საყოფაცხოვრებო განყოფილებიდან და სრული დამუხტვა საკმარისი უნდა იყოს 66 კმ სიარულისთვის ელექტრო წევით.

საინტერესოა, რომ „ჭკვიანი“ ელექტრონიკა ბორტ ნავიგატორში დასახულ მარშრუტებს სწავლობს. ამიტომ, თუ მძღოლს მოუწევს ე.წ „მწვანე“ ზონების გავლა, სადაც შიგაწვის ძრავების გამოყენება აკრძალულია, მაშინ ის გონივრულად დატენის ბატარეას და ერთ-ერთ ზონაში შესვლისას მანქანას ელექტრო წევაზე გადასცემს.

ახალი Toyota C-HR II-ის წარმოება თურქეთის ქარხანაში გაგრძელდება და აქვე იქნება  PHEV ვერსიებისთვის საჭირო წევის აკუმულატორების წარმოება, თუმცა ჩვეულებრივი ჰიბრიდებისთვის აკუმულატორების მიწოდება მოხდება იაპონიიდან.

მიახლოებითი ფასი კი 35 000 ევროა.