ძალიან მომწონს ის ფაქტი, რომ Toyota Prius-ის მფლობელებს აქვთ იუმორის გრძნობა საკუთარი ავტომობილების მიმართ. პორტლენდში ბევრი აკრავს სასაცილო ფრაზებიან სტიკერებს მანქანის ბამპერზე და ქალაქში ასე მოძრაობს. მაგალითად, ჩემი საყვარელი ფრაზაა: „პრიუსი მაგარია! [თქვა] არავინ“.
ამერიკის მწვანე ქალაქებში, სადაც ბევრი ადამიანი სამსახურში ველოსიპედით დადის, თითქმის ყოველი მეხუთე მანქანა, რომელსაც ხედავთ, პრიუსი, ჰიბრიდი ან ელექტრო მანქანაა, რომელიც Toyota-ს საკულტო ელექტრიფიცირებული მანქანიდან წარმოიშვა. მისი დებიუტი იაპონიაში1997 წელს შედგა. პირველად აშშ-ში 2001 წელს გამოჩნდა და თითქმის ყველა, იაპონურ სედანს ჰგავდა. 2009 წელს მესამე თაობის დებიუტამდე პრიუსმა შეიძინა წაწვეტებული ცხვირი, მოხრილი აეროდინამიკური ფორმა და უცნაურად გამჭვირვალე ბოლო, რამაც შორიდან ადვილად ამოსაცნობი გახადა.
ახლა უკვე შეიძლება ცოტა რთული იყოს იმის დადგენა, თუ ვინ იყო “მწვანე” პრიუსში, როგორც ვიზუალურად, ასევე სიჩქარის თვალსაზრისით.
16 ნოემბერს, Toyota-მ წარადგინა მეხუთე თაობის მანქანა. Toyota-ს დიზაინის განყოფილების უფროსმა გენერალურმა მენეჯერმა, Simon Humphreys-მა თქვა, რომ იყო გარკვეული გაუგებრობა Toyota-ს პრეზიდენტ აკიო ტოიოდასა და ჰამფრისის დიზაინს შორის. განყოფილება, რომლის გარშემოც უნდა განვითარდეს ავტომობილის ევოლუცია.
ჰამფრისმა თქვა, რომ ტოიოდა, ავტომწარმოებლის დამფუძნებლის შვილთაშვილი, ფიქრობდა, რომ Prius უნდა გამხდარიყო საკმაოდ უემოციო “სავაჭრო” მანქანა, როგორიცაა სპეციალური ტაქსის მოდელი და ლიცენზირებული ყოფილიყო სხვა ავტომწარმოებლებისთვის, იდეით: – ” მეტი ჰიბრიდი ყველგან”. ნებისმიერი საშუალებით, ეს ნიშნავს წიაღისეული საწვავის და წვის გამონაბოლქვის შემცირებას მინიმუმანდე, რაც Toyota-ს გამოცხადებული «Beyond Zero» კორპორატიული მიზნების მთავარი აქცენტია.
ჰამფრისმა უპასუხა, რომ მის გუნდს სურდა პრიუსის მიახლოება ვნების (ანუ „სიყვარულის“) ადგილთან და როდესაც მან ტოიოდას ახალი ვიზუალი წარუდგინა, დიდმა ბოსმა მას „მაგარი“ უწოდა და მაშინვე დაამტკიცა.
როგორც ჩანს, Prius-ი სავარაუდოდ, კვლავაც იქნება ტაქსის მძღოლების ფავორიტი მანქანა, მისი 50 მილზე 1 გალონის გახარჯვის წყალობით.
ეს არ ნიშნავს იმას, რომ ახალი Prius Prime კონკურენციას გაუწევს Tesla-ს შუქნიშნებთან რბოლაში, მაგრამ 2023 წლის ახალმა მოდელმა მართლაც მოიშორა თავისი ახლა უკვე ნაცნობი მასიური მანქანის ტყავი, მოიპოვა ახალი დახვეწილი სახე, რომელიც ამახვილებს წინა მხარეს და სპორტულ გარეგნულ იერს.
გარეგნულად, მაგრამ მაინც ინარჩუნებს Prius-ის ზოგიერთ ნიშანს, მათ შორის გამჭვირვალე ლუქის უკანა და ზოგადი ჰიპერ-აერო-სოლი ჰეჩბეკის ფორმის ფაქტორს.
ახალი 19 დიუმიანი ბორბლები უკან ტოვებს ძველ პაწაწინა “დონატებს” და უფრო თანამედროვე რეზინის გამოყენების საშუალებას იძლევა. Toyota ამბობს, რომ დიდი ბორბლების მიუხედავად, ახალი მანქანა ორი ინჩით დაბალია, ერთი ინჩით განიერი და ერთი ინჩით გრძელი. ეს ყველაფერი ხელს უწყობს გარეგნობის განახლებას.
მას ასევე აქვს ა ჰიბრიდული ძალა, რომლის მაქსიმალური სიმძლავრეა 220 კომბინირებული ბენზინისა და ელექტრო ცხენის ძალა Prius Prime XSE-ის დანამატის ჰიბრიდული (“PHEV”) ვერსიებისთვის.
Toyota-ს მონაცემებით, ახალი 2.0-ლიტრიანი ძრავი ახლა გამოიმუშავებს 193 ცხენის ძალას საბაზისო ფორმაში, ხოლო PHEV ვერსია – 60 კმ/სთ-ში. ბრუნვით გამოწვეული სწრაფი აჩქარება არის უპირატესობა, რომელიც მოყვება ელექტრო ამძრავს, თუნდაც ჰიბრიდულს.
Toyota Japan ამბობს, რომ ახალი პრიუსი ასევე შესთავაზებს ტესლას და ვოლვოს დონის ზოგიერთ ფუნქციას პარკირების გარშემო მისი Advanced Park ფუნქციის საშუალებით, მათ შორის ავტომატური პარკირების ადგილის შესვლისა და გასვლის და „მანქანის გარეთ მუშაობისას სმარტფონის სპეციალური აპლიკაციის საშუალებით, მანქანას ასევე შეუძლია ავტოსადგომებში შესვლა და გამოსვლა დისტანციურად“. კიდევ ერთი მახასიათებელია Traffic Jam Assist, რომელიც ძირითადად არის განახლებული Advanced Drive სისტემის ნელი სიჩქარით ადაპტირებული კრუიზ კონტროლის რეჟიმი. ასევე არის 4G კავშირი და 8 დინამიკით JBL Premium აუდიო ვარიანტი.
კიდევ ერთი საინტერესო მახასიათებელია Prius AC სიმძლავრე სტანდარტულად, მათ შორის ორი სოკეტი, რომელიც მდებარეობს მანქანის შიგნით, თითოეულს შეუძლია 1500 ვატის მიწოდება. მანქანას მოყვება ჭკვიანი ფანჯრის შუამავალი, რომელიც საშუალებას აძლევს AC სადენს გაიაროს ფანჯარაში, ხოლო მანქანა დაკეტილი და დაცულია წვიმისგან და სხვა მსგავსისგან. ელექტროენერგიის მიწოდება შესაძლებელია ძირითადი ბატარეიდან და როდესაც ის ამოიწურება, გაზის ძრავა იმუშავებს როგორც გენერატორი.
როგორც ჰამფრისმა თქვა, რომ კომპანიამ გაყიდა 23 მილიონი Priis ბოლო ორი ათწლეულის განმავლობაში, მან ასევე აღიარა სრულიად ელექტრო მანქანების მზარდი პოპულარობის რეალობა და აღნიშნა, რომ Prius PHEV-ის უახლესი ვერსია 50 %-ით მეტს გაივლის, უფრო შორს მხოლოდ ელექტროზე, ვიდრე წინა მოდელი. ეს ნიშნავს, რომ ახალმა მანქანამ უნდა გაიაროს დაახლოებით 40 მილი ელექტროენერგიით, რაც ჰამფრისის თქმით, პრაქტიკულად მას სრულ ელექტრომობილად აქცევს.
ახალი Prius-ის შიგნით, ეკრანის ტექნოლოგია განახლებულია დიდი 12.3 დიუმიანი ლანდშაფტის ფორმატის ცენტრალური სენსორული ეკრანით და ახალი ციფრული ინსტრუმენტების კლასტერით საჭის უკან. თუ ფოტოების მიხედვით ვიმსჯელებთ, როგორც ჩანს, ინტელექტუალური კრუიზ კონტროლის სისტემა ჯერ კიდევ გამოიყენება, სავარძლების ახალ დიზაინსა და სხვა მორთულობის ელემენტებს Prius-ი დიდი ცენტრალური ეკრანის თანამედროვე ეპოქაში გადმოაქვს. უსაფრთხოების ტექნოლოგია მოიცავს Toyota Safety Sense პაკეტს ტიპური მიდგომის გაფრთხილებით და ავტომატური დამუხრუჭებით, ასევე Teammate სისტემას, რომელიც ავტომატურად გააჩერებს მანქანას პარალელურ პარკინგში. ახალ პრიუსს ასევე გააჩნია შიდა და გარე კამერები, რომლებიც DVR-ების მსგავსად ჩაწერენ მანქანის მეხსიერებაში და შემდეგ, ვფიქრობ, უკრავენ ცენტრალურ ეკრანზე ან აპლიკაციაში.